Domov Recenzie Recenzia: PocketBook 970 InkPad Lite

Recenzia: PocketBook 970 InkPad Lite

Čítačku elektronických kníh PocketBook 970 InkPad Lite možno zaradiť medzi prémiové produkty, či už svojimi funkciami alebo aj samotným spracovaním.

Model je zabalený v malej krabičke, v ktorej je okrem samotného zariadenia návod a dátový kábel na prenos údajov. Čítačka má rozmery 236×173×8 mm a hmotnosť 369 gramov. Možno ju tak zaradiť medzi tie najväčšie modely, čo je dané aj 9,7“ E-ink displejom. Rámiky okolo displeja sú väčšie a vzhľadom na aktuálny trend ich zmenšovania (tu ale berieme do úvahy celkový trend pri mobilných zariadeniach), by sme ocenili keby boli užšie. Napravo vedľa displeja, dosť netradične, výrobca umiestnil hardvérové tlačidlá na ovládanie a tiež svoje logo. Celkovo sú štyri a slúžia na povely domov, vzad, vpred a menu. Označené sú len miernymi výstupkami bez nejakého výrazného odlíšenia, bez problémov ich ale možno nájsť a stlačiť. To je už klasika pri čítačkách. Testovaný model je v sivej farbe a okolo displeja je pogumovaná obruba.

Na zariadení sú tlačidlá na zapnutie/vypnutia a USB-C konektor pre nabíjanie aj prenos údajov spolu so slotom na microSD pamäťové karty. Ovládacie tlačidlo je podsvietené a indikuje zapnuté zariadenie, blikne pri prevrátení strany. K zapnutiu je nutné toto tlačidlo niekoľko sekúnd podržať. Vypínanie je intuitívnejšie, po stlačení tlačidla sa čítačka uspí a vypne sa po dvojsekundovom podržaní. Na trhu je len veľmi málo čítačiek elektronických kníh s veľkou obrazovkou za prijateľnú cenu 230-260 eur a Lite spĺňa všetky správne kritériá, aby sa stal atraktívnou ponukou pre používateľov, ktorí nechcú byť viazaní na konkrétny ekosystém. O zobrazovanie sa stará dotykový E-ink displej s rozlíšením 1200×825 px čo je vzhľadom na uhlopriečku málo. Hoci hustota nie je až taká veľká, text vynikne, pretože na displeji nie je žiadna sklenená vrstva.

Predný displej má podsvietenie s 24 bielymi LED diódami, ktorý umožňuje čítanie v noci alebo za zhoršených svetelných podmienok. Po ťuknutí na hornú časť obrazovky sú k dispozícii dva posuvníky, pričom používateľ môže buď kombinovať obe svetlá, alebo používať len jedno alebo druhé. Je tiež ideálna na čítanie vonku, pretože na obrazovke nie sú žiadne odlesky. Páči sa nám možnosť prevodu textu na reč, je tu podporovaná iba angličtina a niekoľko ďalších jazykov. Ale pri prevode je nutné použiť externé audio, keďže čítačka nemá reproduktor. Hardvérový základ tvorí dvojjadrový 1,0 GHz procesor, 512MB operačnej pamäte a pre používateľa je dostupných 8GB pamäte, ktorá sa dá pomocou microSD kariet rozšíriť do 128GB, čo je viac, než by sme potrebovali. Výkon procesora a veľkosť vnútornej pamäte sú viac než dostatočné a počas testovania čítačky sme nepotrebovali rozširovať pamäť kartami.

Poteší aj veľmi široká podpora formátov – od klasického Mobi alebo EPUB si poradí aj s textovými súbormi, PDF či obrázkami JPG. Li-ion batéria dostala kapacitu 2200 mAh, čo postačuje na mesiac používania. Tento údaj je ale veľmi orientačný a závisí hlavne od používania. Najväčší žrút batérie je osvetlenie, keďže samotný E-ink displej je extrémne úsporný. Po vypnutí LED svetla teda výdrž celkom rapídne vzrastie. Dotykové ovládanie je intuitívne a  zjednodušuje prácu, či už pri nastavovaní, alebo pri samotnom čítaní. Rýchlo sme si zvykli na pretáčanie strán, ktoré možno realizovať jednoduchým stlačením kraja obrazovky a spodná časť pretočí stranu dozadu, zatiaľ čo od stredu vyššie možno pretočiť stranu dopredu. Displej podporuje aj viac dotykov naraz, čo je celkom príjemný bonus. Po zapnutí sú na úvodnej strane zobrazené posledné čítané knihy. Možnosti nastavenia sú rôzne a azda to najdôležitejšie je, že čítačka obsahuje niekoľko hier, internetový prehliadač, prehrávač hudby aj kalkulačku. K dispzícii je tiež cloudová služba Dropbox, Send-to-Pocketbook na odosielanie kníh pomocou Wi-Fi a kníhkupectvo.

PocketBook 970 InkPad Lite je zaujímavá čítačka pre používateľov, ktorí radi a vo veľkom čítajú knihy. Za nevýhodu považujeme vysoko nastavenú cenu. Je to čítačka kníh, ktorá sa snaží priniesť aj niečo viac ako len E-ink displej a dve tlačidlá na ovládanie zariadenia. Ponúka totiž široké možnosti a množstvo prídavných funkcií. Za vyššiu cenu dostane používateľ aj funkcie navyše oproti ostatným zariadeniam. Čítačka má totiž výbornú výbavu, funkcie a tiež kvalitné spracovanie.

Zapožičal: PocketBook