Domov Počítače Recenzia: Evolveo Android Box Q5 RX

Recenzia: Evolveo Android Box Q5 RX

Multimediálne centrá sú veľmi populárne medzi používateľmi televízorov a fanúšikov technológií, vyžadujú rôzne prehrávače a prostredie, ktoré Android platforma ponúka. Evolveo prišiel s ambicióznym modelom, ktorý ponúka podporu 4K rozlíšenia a spolu s ním využíva operačný systém Remix OS, ktorý má zjednodušiť prácu s klávesnicou a myšou.

Evolveo_AndroidBox_Q5-01

Balenie obsahuje Box Q5, metrový HDMI 2.0 kábel, napájací zdroj a manuály. Na zariadení Q5 RX je veľká neodnímateľná anténa pre lepší príjem Wi-Fi, ktorá pracuje bohužiaľ len v pásme 2,4 GHz a podporuje len štandard 802.11n. Rýchlosť siete nie je práve najlepšia a streamovanie 4K videa už je problém, hoci na inom zariadení sme nezaznamenali problém.

Evolveo_AndroidBox_Q5-02

Prítomná je tu čítačka pamäťových SD kariet pre rozšírenie interného 8 GB úložiska, ktoré veľmi rýchlo dôjde, tri USB 2.0 porty, 1000 Mbps RJ45 LAN konektor, HDMI 2.0 výstup (s podporou CEC), optický výstup zvuku a napájací konektor. Tu kritizujeme absenciu analógového 3,5 mm jack konektora, pretože nie všetci majú zosilňovače zvuku s HDMI vstupom či optickým vstupom. Mnohí majú len externé reproduktory, ktoré majú iba jack.

Evolveo_AndroidBox_Q5-03

Dodávaný základný ovládač umožňuje používateľovi pohyb s kurzorom iba pomocou tlačidiel, ponúka niekoľko základných tlačidiel na ovládanie prehrávaného média a základné číselné vstupy. Operačný systém Remix OS je však na zariadení veľkým sklamaním. Systém by mal totiž v druhej verzii zaistiť vizuálnu stránku systému Android tak, aby bol jednoducho ovládateľný pomocou klávesnice a myši.

Evolveo_AndroidBox_Q5-06

Hoci by sa mohlo zdať, že rozloženie prvkov navodzuje dojem použiteľného systému na kancelársku prácu, skutočnosť je však iná. Práca v systéme je skôr problematická a to najmä preto, že systém nie je plynulý. Je jedno akú verziu si zakúpite – či už s Remix OS alebo Androidom 5.1 Lollipop, pretože na oboch je nutné nainštalovať jednu nejakú multimediálnu nadstavbu.

Evolveo_AndroidBox_Q5-04

Hardvér zariadenia tvorí štvorjadrový 64-bitový procesor taktovaný na 2,0 GHz spolu s  grafikou Mali-450, ktorú dopĺňa operačná pamäť 2GB. Výkon sa aspoň papierovo javí veľmi dobre, avšak vykonané testy dokazujú opak a na náročnejšie operácie, okrem prehrávania multimédií zabudnite.

Evolveo_AndroidBox_Q5-05

Evolveo Android Box Q5 RX prehrá súbory aj v 4K, teda presne to, čo sľubuje. Po inštalácii potrebného softvéru a nastavení používateľom dobre poslúži, avšak na hranie hier zabudnite. Kancelárska práca a pohodlné používanie sú však pre použitý Remix OS veľká neznáma a tak na lacný počítač na základnej používanie rovno znie je vhodný. Systém sa horšie ovláda a jeho plynulosť je na nízkej úrovni.

Parametre a špecifikácie:

Chipset: AMLogic S905
Procesor: štvorjadrový 2,0 GHz