Domov Periférie Recenzia: Logitech G610 Orion Red a Brown

Recenzia: Logitech G610 Orion Red a Brown

Spoločnosť Logitech má vo svojom portfóliu veľké množstvo herných klávesníc. Najnovšie sa rozhodlo zobrať svoju mechanickú klávesnicu G810, vymeniť spínače a ubrať na osvetlení. Výsledkom sú dve klávesnice s rovnakým označením G610 – Orion Red a Orion Brown.

Logitech G610 Orion Red a Brown 01

Pred tým, než sa pozrieme na obe klávesnice, je dôležité poznamenať, že medzi nimi je len jeden rozdiel, a to v použitých spínačoch. Zatiaľ čo Orion Red využíva spínače Cherry MX Red, varianta Orion Brown má v útrobách spínače Cherry MX Brown. Inak sú tieto dve klávesnice prakticky identické.

Logitech G610 Orion Red a Brown 02Logitech G610 Orion Red a Brown 03

Obe klávesnice sú zabalené pomerne typicky, v modročiernej krabici s popismi a obrázkami teda nájdeme ešte jednu zaodetú iba do čiernej farby, v ktorej vnútri sa nachádza samotná klávesnica, zalepená a zabalená v plastovom vrecúšku, samozrejme aj s pripojeným (a neodpojiteľným) poflexovaným 1,8 metra dlhým USB káblom. Samotné telo klávesnice je takisto čierne a elegantné. Síce sa na pravej strane nachádza numerický blok, okolo nenájdeme žiadne rúčky, úchopy či podporu zápästí, vo svojej kategórii teda ide o kompakt.

Logitech G610 Orion Red a Brown 04Logitech G610 Orion Red a Brown 05

Dizajn je prakticky rovnaký ako pri viac vybavenom bratrancovi G810 Orion Spectrum, v pravom hornom rohu teda nájdeme logo Logitech, v strede hornej časti tri kontrolky na signalizovanie Caps Locku, Num Locku a Scroll Locku a v pravom hornom rohu nad numerickým blokom a niekoľkými funkčnými klávesami aj klikajúce, teda nemechanické a hlbšie vsadené klávesy na ovládanie režimov klávesnice a prehrávania médii. Na spodnej časti sú dve nožičky ponúkajúce sklon 4 alebo 8 stupňov aj s popismi tohto sklonu a pochváliť musíme aj 5 protišmykových obdĺžnikov, ktoré svoju prácu plnia tak, ako sa patrí.

Logitech G610 Orion Red a Brown 06Logitech G610 Orion Red a Brown 07

Čo sa ovládania médii týka, okrem samozrejmých tlačidiel na pozastavenie, zastavenie či stlmenie hlasitosti skladby je tu aj široký rolovací valček na úplné ovládanie hlasitosti, ktorý je rozhodne užitočný. Nad klávesami Print Screen a Pause nájdeme dve tlačidlá na ovládanie funkcie Game Mode a jasu podsvietenia. Jednotlivé klávesy vyzerajú štýlovo, písmená sú umiestnené na vrchnej časti kláves kvôli LED diódam, avšak tu musíme vytknúť absenciu slovenských popiskov kláves.

Logitech G610 Orion Red a Brown 08Logitech G610 Orion Red a Brown 09

Zato je ale možné klávesy vymeniť, vďaka širokej kompatibilite s akýmikoľvek Cherry MX klávesami. Použité boli totiž spínače MX Red a MX Brown, pričom tie s červeným krížikom ponúkajú tichý chod bez citeľného bodu stlačenia a žiadny odpor, zatiaľ čo tie s hnedým krížikom je potrebné zatlačiť silnejšie a bod stlačenia je citeľný, z čoho samozrejme plynie aj vyššia hlučnosť. Spínače Red sú určené hlavne na hranie, zatiaľ čo Brown sú hybridom medzi písaním a hraním. Tu nám ale chýba viac možností, hlavne spínače MX Blue či Green, ktoré má mnoho hráčov v obľube.

Logitech G610 Orion Red a Brown 10Logitech G610 Orion Red a Brown 11

Písanie na klávesoch je pohodlné, avšak samozrejme, tí, ktorí prechádzajú z membránových kláves budú potrebovať chvíľku na prispôsobenie sa. Čo sa týka funkcii, tie sú dostupné hlavne v programe Logitech Gaming Software, ako už je pri produktoch so štylizovaným Gčkom zvykom. Keďže klávesnica nemá žiadne makro klávesy, tie tu nastavovať nie je možné, ale zato je možné pripísať makrá rôznym klávesovým skratkám zahrňujúcim funkčné klávesy. Tí, ktorí ale potrebujú veľa makier, túto klávesnicu asi nebudú mať radi.

Logitech G610 Orion Red a Brown 12Logitech G610 Orion Red a Brown 13

V programe LGS je takisto možné nastavovať režim Game Mode, ktorý  zablokuje niektoré klávesy či ich kombinácie, aby pri hraní neotravovali. Nám sa to osvedčilo nielen počas hrania, ale aj počas písania, a nakoniec sme mali niektoré klávesy zablokované takmer neustále. Tu možno zamrzí možnosť nastaviť makrá zablokovaným klávesom. Nastaviteľné je aj podsvietenie, tu ale Logitech z výbavy ubral a namiesto nastaviteľného RGB podsvietenia s 10 miliónmi farieb je tu len neutrálna biela, na ktorej je možné nastavovať maximálne jas.

Logitech G610 Orion Red a Brown 14Logitech G610 Orion Red a Brown 15

Možnosti sú ale aj napriek tomu široké, pretože Logitech ponúka širokú škálu efektov. Či už ide o svetelnú vlnu, zvýraznenie kláves po dobu niekoľkých sekúnd po ich stlačení, tzv. „efekt dýchania“, ktorý postupne stmavuje a zosvetľuje všetky klávesy, alebo pre tých, ktorí efekty nechcú, aj konštantné svietenie. Pri každej z týchto úrovní je možné meniť jas aj pomocou tlačidla na samotnej klávesnici. Najdôležitejším aspektom hernej klávesnice je ale výkon v hrách.

Logitech G610 Orion Red a Brown 16Logitech G610 Orion Red a Brown 17

Tu klávesnice G610 Orion nesklamali. Otestovali sme niekoľko žánrov hier, a pri každom sme nemali problém s pohybom či ovládaním jednotiek, avšak hráčov žánru RTS sklame absencia makier. Tú avšak našťastie aspoň sčasti nahrádzajú makrá, takže hranie na vyššej úrovni je stále možné. Výborný je aj 26-key rollover, čo znamená, že naraz môže byť stlačených až 26 kláves, čo je viac, ako má človek prstov na rukách aj nohách spolu. Počas prvých pár dní s oboma klávesnicami som si zamiloval hlavne variantu Orion Brown, ktorá patrí k mojim osobným favoritom.

Logitech G610 Orion Red a Brown 18

To, aké sú tieto klávesnice dobré, zvýrazňuje aj ich cena. Zhruba 130 eur je síce za klávesnicu pre niektorých veľa, ale za mechanickú klávesnicu vôbec nie. Niektorých používateľov zamrzí asi len podsvietenie, ktoré je len biele a nemá veľa zaujímavých možností a popisky kláves, ktoré nie sú slovenské, ale len americké. Inak je ale táto klávesnica perfektná – či už dizajnom, materiálmi, použitými spínačmi Cherry MX a aj pocitom pri hraní či písaní. Preto ju odporúčame každému, kto chce MX Red alebo Brown a nechce platiť veľa peňazí za funkcie, ktoré aj tak nevyužije.

Parametre a špecifikácie:

Rozmery: 153×443×34,3 mm
Hmotnosť: 1259 gramov