Domov Audio Recenzia: Logitech G430 Surround Gaming Headset

Recenzia: Logitech G430 Surround Gaming Headset

Pri herných slúchadlách sú používatelia väčšinou zvyknutí na pripojenie káblom, či už ide o pripojenie cez USB alebo 3,5 mm jack. Za toto môže možno aj predstava, že bezdrôtové audio má oneskorenie a nehodí sa do hier. Model slúchadiel G430 je akousi zlatou strednou cestou v porovnaní s ostatnými typmi, ktoré Logitech ponúka. Bonusom je potom možnosť pripojenia cez USB zvukovú kartu, ktorá je dodávaná so slúchadlami. Poďme sa teda na headset pozrieť bližšie.

logitech-g430-surround-gaming-headset-01

Balenie je väčšie a oproti iným headsetom to nie je žiadna výnimka – nejde predsa o špunty. Vo vnútri sa nachádza samotný headset spolu s USB zvukovou kartou a používateľskú dokumentáciou. Opäť sa zmienime o tom, že Logitech si pri svojich produktoch zakladá na kvalitnom a precíznym prevedení, pričom ani pri tomto modeli to nie je inak. Povrch je zhotovený z matných čiernych plastov, ktoré sú doplnené o modro sfarbené dizajnové prvky.

logitech-g430-surround-gaming-headset-02 logitech-g430-surround-gaming-headset-03

Rovnakú modrú farbu potom dostali aj náušníky, ktoré sú samozrejme vymeniteľné, polstrovaná opierka hlavy a látková izolácie kábla, ktorá zo slúchadiel vystupuje. Je tu tiež kábel, ktorý má dĺžku 2,3 metra, vďaka čomu nie je prekážkou pri používaní. Na kábli je tiež umiestnený ovládací panel, ktorý obsahuje koliesko pre reguláciu hlasitosti a posuvný vypínač pre zapnutie / vypnutie mikrofónu, je tu tiež možnosť ho ľahko pomocou klipsu prichytiť na tričko. Okrem panelu je tu tiež pásik so suchým zipsom pre zmotanie prebytočného kábla.

logitech-g430-surround-gaming-headset-04 logitech-g430-surround-gaming-headset-05

Náušníky sú pomerne veľké a vďaka tomu sa používateľom do slúchadiel vojde celé ucho, čo je skvelé pri niekoľkohodinovom používaní. Náušníky potom správne tlmia tlak slúchadiel na oblasť uší a okolo uší a namiesto toho, aby nepríjemne tlačili na celé ucho. K správnemu nasadeniu slúchadiel na uši je tiež možné náušníky otočiť v rozsahu 0 až 90°, čo vo výsledku napomáha aj šetrnejšiemu zaobchádzaniu pri preprave. Pri nasadení headsetu potom dôjde k malému utlmeniu vonkajších zvukov – prehľad toho, čo sa deje okolo teda nestratíte.

logitech-g430-surround-gaming-headset-06 logitech-g430-surround-gaming-headset-07

Na ľavom slúchadle je výklopný mikrofón, ktorý možno na konci variabilne nakloniť podľa aktuálnej potreby do všetkých strán. Tkanina použitá na povrch náušníkov je príjemná a ani po dlhodobom používaní sa uši nepotia. Most headsetu je pokrytý plastom a jeho dĺžka je nastaviteľná vysunutím vnútorných kovových častí po stranách. Pôsobí pevne a jeho zlomeniu by sme sa neobávali. Celý headset je pomerne ľahký a ani po dlhšom hraní nikde netlačí.

logitech-g430-surround-gaming-headset-08 logitech-g430-surround-gaming-headset-09

Zvukový vstup slúchadiel a výstup mikrofónu obstarávajú dva oddelené 3,5 mm audio jacky, ktoré sú odlíšené farbou a symbolmi, takže si ich určite nepomýlite. Pre zapojenie do počítača potom možno vybrať zapojenie štandardne cez audio jack, či cez dodávanú zvukovú kartu. Aké sú však rozdiely oboch zapojení?

logitech-g430-surround-gaming-headset-10 logitech-g430-surround-gaming-headset-11

Kvalita podania zvuku pri zapojení cez kábel je na veľmi dobrej úrovni – slúchadlá majú celkom dobrý rozsah basov a tiež výšok, trochu však chýbali stredy a basy občas počuť až moc. Toto možno spoznať najmä pri počúvaní hudby, v hre to však rozhodne toľko nebude prekážať. Slúchadlá sú teda určite vhodné aj pre príležitostný počúvanie hudby, ich zvukové podanie nám prišlo neprirodzené (viac basov, menej stredov). Musíme ale pochváliť neskreslené podanie zvuku aj pri vyššej hlasitosti.

logitech-g430-surround-gaming-headset-12 logitech-g430-surround-gaming-headset-13

Dodávaná zvuková karta potom môže pomôcť vyriešiť vyššie spomínaný problém so zapojením. K jej využitiu však bude musieť používateľ stiahnuť Gaming Software od Logitechu. Tento program umožňuje jednoduchú správu všetkých herných zariadení od výrobcu, teda aj správu myší či klávesníc, pričom prináša aj širšie možnosti nastavenia, ktoré by inak neboli dostupné.

logitech-g430-surround-gaming-headset-softver-01 logitech-g430-surround-gaming-headset-softver-02

Nastavenie headsetu v Logitech Gaming Software

Pre G430 prináša softvér okrem ovládačov pre samotnú zvukovú kartu tiež možnosť využitia priestorového Dolby 7.1 zvuku, nastavenie a voľby ekvalizéra. Mikrofón je schopný tlmiť šum na pozadí, pričom sme sa so žiadnymi problémami z tejto strany nestretli. Výhodou je, že používateľ už nemusí kričať do mikrofónu na notebooku a spoluhráči ho budú jasne a zreteľne počuť.

logitech-g430-surround-gaming-headset-softver-03 logitech-g430-surround-gaming-headset-softver-04

Aký je však 7.1 Dolby efekt? V hrách sa môže stať neoceniteľným pomocníkom, keďže sa podľa neho ľahšie určuje, kde sa protivník (spoluhráč) nachádza a čo sa vlastne v hre deje. V tomto prípade je to rozdiel badateľný a iste ho ocení každý hráč, keďže zvuky majú lepší priestorový efekt. V prípade hudby či filmov je vhodné počúvať kvalitnejšie nahrávky a filmy s danou zvukovou stopou. Počas testovania sme však tento efekt pri počúvaní hudby vždy vypínali.

logitech-g430-surround-gaming-headset-14

Za aktuálnu cenu okolo 70 eur ide o kvalitný headset, ktorý výborne poslúži svojmu účelu a uľahčí hranie. Oceňujeme dodávanú zvukovú kartu, ktorú možno použiť aj samostatne s inými slúchadlami (avšak opäť s použitím Gaming Software). Výborná je tiež kvalita prevedenia a celkový komfort pri používaní. Ak ho však používateľ bude používať na počúvanie hudby, môže zvukové podanie pôsobiť neprirodzene.  Pre tímových hráčov je tu zabudovaný pohodlne nastaviteľný mikrofón, ktorý ponúka dostatočne kvalitný výstup.

Parametre a špecifikácie:

Frekvenčný rozsah: 50 – 20 000 Hz
Veľkosť meniča: 40 mm