Domov Periférie Recenzia: Genius GX Gaming Scorpion K20

Recenzia: Genius GX Gaming Scorpion K20

Spoločnosť Genius uviedla nedávno na trh klávesnicu zo série Scorpion. Jej úplný názov je GX Gaming Scorpion K20. Klávesnica prináša zaujímavý dizajn už na prvý pohľad, najmä vďaka zaujímavému osvetleniu, ktoré vynikne pri slabom svetle alebo v tme. Ostré rysy naznačujú jej zameranie na hráčov.

Genius GX Gaming Scorpion K20 01

Napriek tomu má klávesnica membránové spínače s hlučnosťou na strednej úrovni. Nami testovaný model je k dispozícii aj s česko-slovenským layoutom. Ďalej sú tu aj multimediálne klávesy, ktoré uľahčujú ovládanie hlasitosti, prepínanie prehrávaných médií a umožňujú rýchly prístup k internetovému prehliadaču. Páči sa nám osvetlenie, avšak dva bloky z prednej strany majú silnú modrú farbu, ktorá je výrazná a pri niektorých činnostiach ruší.

Genius GX Gaming Scorpion K20 02

Napriek tomu, že je klávesnica vyrobená z plastu, jej konštrukcia je dobre zvládnutá. Tu však možno vytknúť azda len spodnú časť v strede klávesnice, ktorá sa po silnejšom pritlačení mierne ohýba. Na zariadení sa dobre píše, jednotlivé klávesy sú dostatočne oddelené od seba a preto je počet preklepov minimálny. Poteší veľký dvojriadkový ENTER, ale i pomerne veľký BACKSPACE a SHIFT po oboch stranách. Šípky sú tiež v pohode, tlačidlá PLUS spolu s ENTERom pri numerickej klávesnici sú štandardne veľké.

Genius GX Gaming Scorpion K20 03

Oceňujeme výklopný stojan na oboch stranách, ktorý ponúka dve úrovne náklonu klávesnice. S klávesnicou sa dobre pracuje, písanie je pohodlné, podsvietenie príde vhod najmä počas večerov alebo v noci. Myslíme si však, že výrobca by mal pracovať aj na softvéri, podobne ako ostatní výrobcovia periférii. Pri tomto modeli nám prekážala absencia akéhokoľvek softvéru, s ktorým by bolo možné nastaviť úrovne podsvietenia a farieb kláves a tiež aj čas, pokiaľ má byť podsvietenie aktívne.

Parametre a špecifikácie:

Rozmery: 470×190×20 mm
Hmotnosť: 940 gramov