Domov Novinky Google vyriešil problém s núdzovým volaním

Google vyriešil problém s núdzovým volaním

Zdielať

Už by sa nemalo stať, že núdzové číslo sa vytočí omylom.

“Emergency SOS”, alebo funkcia na rýchle vytočenie núdzového čísla v kritických situáciách, je vo všeobecnosti šikovná a užitočná funkcia. Stačí päťkrát po sebe stlačiť tlačidlo na vypnutie/zapnutie telefónu a smartfón zavolá na núdzové číslo, pričom zároveň automaticky notifikuje kontakty z telefónneho zoznamu, ktoré sú nastavené ako núdzové kontakty (typicky členovia blízkej rodiny alebo partner/ka). Prevádzkovatelia núdzových služieb sa však sťažovali na množiace sa prípady, keď telefón vytočil núdzové číslo aj keď používateľ nechcel, napríklad pri nosení telefónu v úzkom vrecku. Situácia sa zhoršila s rozšírením Androidu 13 aj na lacnejších smartfónoch, nakoľko sa zvýšil celkový počet zariadení, ktoré takéto nechcené volanie mohli vykonať.

Google sľúbil zmeny, ale nikdy nevysvetlil, aké konkrétne zmeny to budú. Až príspevok od Mishaal Rahmana na sociálnej sieti X objasnil, že zmena je veľmi jednoduchá a zrejme aj efektívna. Nové prednastavené nastavenie pre službu Emergency SOS totiž pred finálnym vytočením núdzového čísla požaduje, aby používateľ pridržal prst na displeji po dobu troch sekúnd. Tento spôsob nahradzuje predchádzajúci päť sekundový časovač, po ktorého uplynutí sa uskutočnil núdzový hovor. Táto zmena sa zrejme prvýkrát objavila v júni, takže teraz by ju mal mať každý používateľ, ktorý si aktualizuje svoje zariadenie. Zaujímavosťou je, že na smartfónoch od Samsungu je gesto s podržaním prstu na displeji nahradené svajpovacím gestom, ktoré je vyžadované pre uskutočnenie núdzového hovoru a má to takto už od Androidu 13. Ak však používateľ preferuje odpočítavanie, spoločnosť umožňuje nastaviť si ho, s tým rozdielom že odpočítavanie trvá desať sekúnd miesto päť ako v štandardnom Androide.

Zdroj