Domov Novinky Google bude mazať neaktívne účty

Google bude mazať neaktívne účty

Zdielať

Spoločnosť začína upozorňovať používateľov na možné vymazanie neaktívneho účtu.

Google nadväzuje na predchádzajúce upozornenie pred neaktívnymi účtami a informuje používateľov, že všetky takéto účty môžu byť od decembra tohto roka vymazané. V e-maile zaslanom používateľom služby Gmail a ďalších služieb počas víkendu firma uviedla, že sa začala uplatňovať jej nová politika týkajúca sa neaktívnych účtov. Táto zmena znamená, že každý účet, ktorý nebol použitý alebo prihlásený do dvoch rokov, bude môcť byť od 1. decembra 2023 vymazaný. Nové e-maily nasledujú po príspevku na blogu zo 16. mája, v ktorom vyhľadávací gigant odhalil svoje nové pravidlá týkajúce sa neaktívnych účtov. Usmernenia signalizujú možné vymazanie akéhokoľvek neaktívneho účtu a jeho obsahu v službách Workspace (Gmail, Dokumenty, Disk, Kalendár), YouTube a Fotky Google.

Predtým, ako používatelia služby začnú panikáriť, je však potrebné upozorniť na niektoré podmienky, za ktorých môže byť používateľov účet vymazaný. Dotkne sa to danej osoby to len vtedy, ak svoje konto nepoužíval alebo ste sa doň neprihlásil dva roky. Aj keď sa používateľov účet považuje za neaktívny, spoločnosť pošle niekoľko e-mailových upozornení na existujúci účet a na všetky účty na obnovu najmenej osem mesiacov pred vykonaním akýchkoľvek opatrení. Ak chcete neaktívne konto ochrániť pred vymazaním, môžete sa doň prihlásiť alebo použiť konkrétnu službu na splnenie úlohy.

To znamená, že účet môžete použiť na čítanie alebo odoslanie e-mailu v službe Gmail, prístup k službe Disk Google, sledovanie videa na YouTube, zdieľanie fotografie z aplikácie Fotky, stiahnutie aplikácie z Google Play, spustenie vyhľadávania alebo prihlásenie sa pomocou služby Google do aplikácie alebo služby tretej strany. Medzi výnimky z tohto pravidla patrí účet s kanálmi, videami alebo komentármi YouTube, účet so zostatkom na darčekovej karte a účet so zverejnenou aplikáciou, napríklad v obchode Google Play. Nové a revidované pravidlá sa vzťahujú len na osobné účty. Tých, ktoré používajú organizácie, ako sú podniky a školy, sa to nedotkne.

Samotné zásady sú navrhnuté tak, aby spĺňali priemyselné normy týkajúce sa uchovávania údajov a obmedzovali dobu, počas ktorej môže spoločnosť uchovávať nepoužívané osobné údaje. Pri vysvetľovaní zmien v politike firma poukázala na bezpečnostné otázky ako na hlavný faktor. Hoci uviedla, že sa snaží chrániť informácie o zákazníkoch pred spamom, phishingovými podvodmi a únosmi účtov, neaktívny účet je pravdepodobnejšie napadnúť. Nakoniec firma uviedla, že ponúka nástroje na pomoc pri správe účtu a zálohovaní údajov. Údaje z účtu môžete stiahnuť a exportovať pomocou služby Google Takeout a kontrolovať budúcnosť údajov neaktívneho účtu prostredníctvom Správcu neaktívneho účtu.

Zdroj