Domov Novinky AMD oficiálne spustilo projekt GPUOpen

AMD oficiálne spustilo projekt GPUOpen

Zdielať

Optimalizovanie herných titulov je ťažké a vytváranie vlastných efektov, ktoré zahŕňajú vlastnú fyziku, ešte ťažšie. NVIDIA chcela oba kroky uľahčiť a preto predstavila svoj projekt GameWorks. Konkurent tejto firmy, spoločnosť AMD, ale kritizovala tento projekt, keďže nešlo o open-source softvér a jeho následkom bolo zhoršenie výkonu grafických kariet od AMD pri hrách používajúcich GameWorks.

AMD tvrdila, že už dlhšiu dobu sa snaží vytvoriť open-source alternatívu pre GameWorks, prezývanú „OpenWorks“ a tú teraz predstavila, avšak pod názvom GPUOpen. Ide o kolekciu open-source efektov, nástrojov, knižníc a SDK, ktoré boli vytvorené pre vývojárov, aby dokázali dotiahnuť vizuálnu stránku svojich hier a tie optimalizovať pre grafické karty, či už od AMD alebo NVIDIe. Na tomto softvéri budú môcť vývojári stavať a vylepšovať ho.

AMD GPUOpen 01

GPUOpen je založený na troch cieľoch. Prvým je dosiahnutie maxima z grafických kariet, čo by mala zaručiť podpora technológii, ktoré sa ešte v kartách ani len nenachádzajú. Druhým je záväzok k open-source softvéru, aby mohol byť tento projekt zakomponovaný do akejkoľvek hry. Tretím je spolupráca s komunitou vývojárov. Keďže je softvér voľne dostupný na stránke GitHub, je ho možné vylepšovať a upravovať.

AMD GPUOpen 02

AMD verí, že tieto technológie použije čo najviac vývojárov, keďže na AMD grafických kartách sú založené aj herné konzoly tejto generácie – PlayStation 4 a Xbox One, čo by mohlo uľahčiť portovanie z konzol a na ne. Otázkou ale je, či neprišla táto iniciatíva príliš neskoro, dlho po tom, čo NVIDIA ovládla túto časť trhu.

Zdroj: GPUOpen