Domov Novinky YouTube začal blokovať blokátory reklám

YouTube začal blokovať blokátory reklám

Zdielať

Najnovší experiment detekuje blokovače reklám a ponúka YouTube Premium vo vyskakovacom okne.

Počet predplatiteľov služby YouTube Premium vzrástol v roku 2022 na rekordných 80 miliónov a Google na to reagovala oznámením, že v roku 2023 bude viac investovať do ponuky predplatného. Vtedy sme si však neuvedomili, že to môže znamenať znevýhodnenie bezplatných ponúk, aby si viac ľudí platilo za jeho služby. Pri včerajšom sledovaní videí sa jeden z používateľov Redditu stretol s vyskakovacím oknom, ktoré ho informovalo, že „blokátory reklám nie sú na YouTube povolené“. Správa ponúkala tlačidlo „Povoliť reklamy YouTube“ v softvéri na blokovanie reklám danej osoby a ďalej vysvetľovala, že vďaka reklamám je služba bezplatná pre miliardy používateľov a že služba YouTube Premium ponúka zážitok bez reklám. Dokonca poskytovala tlačidlo na jednoduchú registráciu členstva YouTube Premium.

Moderátori subredditu YouTube dostali správu od tímu, v ktorej potvrdili, že toto vyskakovacie okno je súčasťou experimentu, ktorý spoločnosť realizuje. Zdá sa, že ide o veľmi obmedzený experiment, keďže sme našli len správu jedného používateľa, ale môže to byť znamenie vecí, ktoré prídu. Spoločnosť je dlhodobo v rozpore s blokátormi reklám, v roku 2016 zakázala v obchode špeciálne vytvorené aplikácie na blokovanie reklám a v prehliadači Chrome zaviedla zmeny, ktoré by v blízkej budúcnosti mohli znamenať zánik pre rozšírenia na blokovanie reklám. Blokovače reklám sú však v prípade vložených reklám YouTube zväčša neúčinné, takže sa zdá, že tento test nie je ani tak o blokovaní blokovačov reklám, ako skôr o presadzovaní služby YouTube Premium.

Len približne pred rokom sa spoločnosti konečne podarilo zničiť YouTube Vanced, populárnu aplikáciu tretej strany YouTube, ktorá blokovala vložené reklamy bez predplatného. Aj keby sa tento experiment nikdy nerozšíril, zdá sa, že spoločnosť je oddaná svojmu modelu príjmov z reklám a chce zabezpečiť, aby ste reklamy nevideli len vtedy, ak zaplatíte 12 dolárov mesačne za členstvo Premium.

Zdroj