Domov Periférie Recenzia: AOC E2461FWH

Recenzia: AOC E2461FWH

V útlej škatuli nájdete okrem samotného monitoru a podstavca ešte sieťový kábel s adaptérom, DVI kábel na pripojenie ku grafickej karte a CD s elektronickým manuálom, ovládačmi a softvérom. Príjemne nás prekvapilo, že návod je na CD aj v slovenčine. Stále je to skôr výnimka, než pravidlo, hoci naše zákony to prikazujú.

Monitor sa dá položiť na stôl aj bez stojanu a využiť napríklad ako veľký fotorámik, alebo sa dá upevniť aj priamo o držiak na stenu (75 mm VESA standard), čím sa dá ušetriť trochu priestor na pracovnom stole, ale toto rieši len minimum používateľov. Väčšina siahne po pribalenom stojane a postaví ho na pracovný stôl. Základňa stojanu má šírku iba 23 cm, ale monitor je ľahký, stojan je dostatočne stabilný a na stole stojí bezpečne. Panel má fixnú nohu a možno ho nakláňať od -5° do +15°.

aoc_e2461fwh-3

Profil panelu je veľmi úzky, dokonca tenší než u iných monitorov. Tenký rámik a štíhly monitor s rýchlou odozvou však iste poteší oko estéta i hráča. Efektný vzhľad dotvára červeno sfarbený, mierne priesvitný, lem podstavca. Tento monitor pochádza z produktovej rady Style, ktorá je cielená primárne na domácich používateľov a hráčov. Po otočení 24-palcovej obrazovky sa nám odhalí efektná zadná strana s akoby karbónovou textúrou. Našli sme na nej však len dva vstupy – digitálny HDMI a analógový VGA, čo je dnes akýsi nepísaný štandard (HDMI sa dá s redukciou využiť aj pre digitálny DVI konektor).

Ovládacie tlačidlá sú umiestnené zo zadnej strany panela vpravo, čo nie je najšťastnejšie riešenie pre ich horšiu dostupnosť, ale pri domácom monitore sa obvykle používajú len pri prvotnom nastavení, takže sa to dá tolerovať. Nekazia aspoň vzhľad čelného panelu. Orientované sú zvislo a pri troche snahy sa dajú rozumne nahmatať a pomocou OSD menu nastavíte ľahko všetky parametre. Monitor sa ale dá nastaviť aj pohodlnejšie – pomocou myši a menu na obrazovke. Na CD totiž nájdete softvér i-Menu a cez VGA alebo HDMI kábel môžete upravovať jednotlivé nastavenia monitoru.

aoc_e2461fwh-1

K dispozícii je pomerne bohaté menu. Okrem parametrov ako jas, alebo kontrast, si môžete zvoliť jeden zo šiestich režimov Eco módu, vypnúť dynamický kontrast alebo nastaviť extra krátku dobu odozvy (overdrive). V ďalších sekciách možno nastaviť polohu, ostrosť a synchronizáciu obrazu či teplotný stupeň farieb. Aktivovať sa dá aj upozornenie na „povinnú“ prestávku po 1 alebo 2 hodinách práce, či časovač vypnutia monitoru (automatické vypínanie po skončení pracovnej doby).

Monitor disponuje TN panelom s Full HD rozlíšením a WLED podsvietením s vyšším dynamickým kontrastom a nulovým únikom svetla. V danej cenovej kategórii je preto obrazová kvalita na veľmi dobrej úrovni. Má dobrú farebnú hĺbku, žiarivé farby, jas 250 cd a statický kontrast 1000:1 (dynamický udáva výrobca ako kontrast 50 000 000:1, ale to je vždy veľmi diskutabilný údaj). Obraz možno sledovať z uhlov až do 170° horizontálne, alebo 160° vertikálne, čo pre bežné použitie plne postačuje.

aoc_e2461fwh-2

Viackrát sme spomínali, že ide o monitor vhodný pre hráčov, za čo môže najmä veľmi krátka 2 ms odozva (merané metódou zo sivej do sivej), ktorá predurčuje tento model na zobrazovanie dynamického obsahu bez nežiaducich duchov. Monitor tak môžete využívať na hranie aj tých najakčnejších hier či sledovanie filmov.

Pre tých, čo chcú skôr pracovať než sa hrať, je tu softvérová funkcia Screen+, ktorou sa plocha obrazovky rozdelí na menšie pracovné sekcie. V každej sekcii sa zobrazí iné okno (akási virtuálna plocha zložená z viacerých „monitorov“). Pohybovať sa dá medzi nimi aj prostredníctvom klávesových skratiek. Program ponúka rôzne zostavy s rozdelením na 1, 2, 3 alebo 4 časti.

aoc_e2461fwh-4

Okrem WLED podsvietenia rieši monitor úsporu energie aj softvérovo. Funkcia Eco Mode upravuje jas obrazovky podľa intenzity okolitého svetla (osvetlenia v miestnosti) a ak pri odchode z pracoviska zamestnanci zabúdajú vypínať monitor, pribaleným softvérom e-Saver možno ich vypnutie načasovať. Vo veľkých firmách s množstvom zamestnancov môže toto riešenie priniesť veľmi zaujímavé úspory. Maximálna spotreba uvedená výrobcom je však len 17,3 Wattov, v režime Standby dosahuje 0,3Wattov a pri vypnutí zanedbateľných 0,2 Wattov.

Monitor ponúka veľmi zaujímavé možnosti za veľmi rozumnú cenu. Je vhodný pre bežné domáce použitie, no rovnako tak aj pre hráčov a uplatnenie nájde aj v kancelárii. Zvláštne plus u nás získal aj dodávaný softvér, ktorý mnohé procesy zjednodušuje a zefektívňuje.

Parametre a špecifikácie:

Rozmery: 545,48×400,51×214 cm
Hmotnosť: 2600 gramov