Domov Novinky Aktualizácia pre Fitbit prakticky znefunkčnila zariadenie

Aktualizácia pre Fitbit prakticky znefunkčnila zariadenie

Zdielať

Používatelia hlásia závažné nedostatky, Google nereaguje.

Fitbit, svetoznámy výrobca rozličného fitness príslušenstva, kúpil v januári 2021 Google a jeho produkty pribudli do portfólia americkej korporácie. Gigant je známy svojim prístupom nielen k získaným, ale aj vlastným službám, kde novú službu či produkt po relatívne krátkom čase zakáže. Niečo podobné sa dalo čakať aj so značkou Fitbit, ktorá mala postupne splynúť s vlastným riešením od Google. Jej produkty sú však stále populárne a predávajú sa v mnohých krajinách, a spoločnosti to zrejme nie je po chuti. Nasvedčovala by tomu aj posledná aktualizácia pre zariadenie Fitbit Charge 5, ktoré po nainštalovaní aktualizácie prestalo fungovať, ako bolo prezentované. Softvér bol vydaný len v decembri minulého roku a už sa hlási obrovské množstvo nespokojných používateľov.

Aktualizácia pridala funkcie ako nové módy cvičenia, tváre pre hodinky, skóre pripravenosti priamo na zariadení bez nutnosti použiť spárovaný telefón či podporu jazykov s písaním sprava naľavo. Pre mnohých používateľov však pridala aj nechcené vlastnosti. Vinou závažného bugu procesor v zariadení beží permanentne na plný výkon a spôsobuje, že predtým týždňová výdrž sa zmenila na rádovo hodiny. V horších prípadoch sa zariadenie dokonca ani nezapne. Ďalší hlásia, že nefunguje jedna z kľúčových funkcií, a to monitorovanie spánku. Každá položka vo funkcii hlási, že žiadne dáta nie sú k dispozícii, prípadne nie je možné synchronizovať dáta zo zariadenia na smartfón. Google sa vyjadril, že situáciu preveruje, zároveň však dodal, že to určite nie je poslednou aktualizáciou, čo je však v kontraste s tým, čo hlásia majitelia zariadenia po celom svete.

Väčšina používateľov, ktorí ohľadom tohto incidentu kontaktovali podporu spoločnosti uvádza, že jediné čo im ponúkli bola 50% zľava na nové Fitbit zariadenie namiesto riešenia problému. Iní zas hlásia, že postupovali podľa pokynov podpory Google na reštartovanie Fitbit Charge 5, čo malo za následok „bricknutie“ zariadenia, a bolo im povedané, že ich zariadenie už nie je pod zárukou a majú si kúpiť nový Google produkt, bez akejkoľvek zľavy. Vzhľadom k prístupu spoločnosti k svojim zákazníkom, mnohí uvažujú o odchode z Fitbit ekosystému, nakoľko sa objavujú obavy o budúcnosť značky pod vedením novej firmy. Olej do ohňa pridáva aj fakt, že predstavitelia Fitbitu nedávno opustili vedenie firmy, čo vyvoláva oprávnené obavy. Podľa komentárov na internetových fórach, mnohí budúci bývalí používatelia značky Fitbit si nezvolia riešenie od Google.

Zvoliť si správny fitness tracker je dôležité, nakoľko v dnešnom duopole mobilných operačných systémov sú rozličné značky fitness náramkov a chytrých hodiniek nie celkom optimálne kompatibilné s oboma tábormi operačných systémov. Prípad Charge 5 je príkladom zariadenia, ktoré aj napriek faktu, že vyžaduje mesačné predplatné, nedostáva dostatočnú pozornosť od firmy a je zarážajúce, že spoločnosť svojím pravidelne platiacim zákazníkom proste odkáže, nech si kúpia nové zariadenie namiesto toho, aby si opravila svoje vlastné kritické nedostatky.

Zdroj