Domov Domácnosť Recenzia: Lauben Hot Air Fryer 4000BC

Recenzia: Lauben Hot Air Fryer 4000BC

Milovníci hranoliek či iných vyprážaných jedál, ktorí zároveň túžia po zdravšom životnom štýle, sa môžu tešiť.

Teplovzdušnú fritézu možno považovať za zaujímavú cestu ako tieto jedlá pripravovať zdravšie. Ide pritom o praktický doplnok do domácnosti. Dizajn testovaného produktu je v čiernej farbe a má tvar zaobleného hranolu. Fritovanie funguje na princípe 360° cirkulácie horúceho vzduchu, ktorý jedlo ohrieva zo všetkých smerov rovnomerne. Na prípravu jedla stačí pár kvapiek oleja. Príprava pokrmov je rýchla, jednoduchá a potraviny si zachovávajú svoju chuť a vôňu. Na ovládacom paneli sú tlačidlá, ktorými možno nastaviť požadované hodnoty a tiež jeden zo šiestich prednastavených režimov – Hranolky, Pečenie/mäso, Sladké pečenie, Zelenina, Univerzálne teplovzdušné pečenie (DIY), Kuracie mäso.

Fritéza má kompaktné rozmery vďaka čomu je ľahko prenosná. Elegantná čierna farba šasi robí z tohto modelu vhodný doplnok k hocijakej kuchynskej linke. Teplotu a čas prípravy je však možné nastaviť aj ručne podľa vlastných preferencií, okrem hranoliek, kde to nie je možné. Páči sa nám jednoduchá obsluha aj údržba. Nádobu na vyprážanie s objemom 4 litre po použití stačí ľahko umyť, ale žiaľ nemožno ho vložiť do umývačky. Iba vnútornú mriežku, slúžiacu ako podnos fritézy možno ľahko umývať v umývačke riadu. Jej nevýhodou je však slabé držanie, pri ukladaní jedla na mriežku treba dbať na pomerné rozloženie, a pri vyberaní jedla dbať aby sa neprevrhla. Výhodou je, že ponúka intuitívne ovládanie, ktoré umožňuje jednoduché a pohodlné nastavenie teploty a času. Na prednej strane je displej, ktorý zobrazuje všetky potrebné informácie.

Za praktické považujeme funkcie LED diód vo vnútri fritézy, vďaka čomu môže používateľ vizuálne skontrolovať potraviny počas varenia. Testovaná fritéza umožňuje pripraviť kompletný obed alebo večeru. Napríklad pri zámere urobiť hranolky a mäso na prírodno na bežnej panvici by bolo treba viac oleja. Ďalej je vybavená pachovým filtrom a fritovanie je tak bez pachov. Vo fritéze ide pri minime oleja o zdravšiu verziu so zachovaním chuťových vlastností jedla. Je tu možné urobiť aj veľmi dobré šťavnaté kuracie prsia, či pri dlhšom programe aj morčacie a bravčové mäso. Jednoduchá je aj príprava steaku podľa vlastných preferencií. Stačí si nastaviť príslušné parametre a fritéza urobí zvyšnú prácu. Cena je na úrovni 90 až 110 eur a považujeme ju za rozumne nastavenú.

Zariadenie si poradí aj s ohrievaním jedla a nahradí tak funkciu rúry alebo mikrovlnky. Samozrejmosťou sú bezpečnostné funkcie ako automatické vypnutie a Cool Touch zabraňujúci popáleniu o fritézu zvonka. Vďaka tomu ide o praktického pomocníka do domácnosti, ale napríklad aj na cesty karavanom či pri pobyte na chalupe.

Zapožičal: Lauben