Domov Audio Recenzia: Creative Sound BlasterX P5

Recenzia: Creative Sound BlasterX P5

Slovné spojenie herné slúchadlá do uší možno pre mnohých znie divne, avšak tento druh produktu má rozhodne svoje využitie. Jednou z možností pre hráčov, ktorí chcú počúvať hudbu aj keď sú v pohybe, sú slúchadlá Creative Sound BlasterX P5.

creative-sound-blasterx-p5-01

Predtým, než sa pozrieme na samotné slúchadlá, si ale poďme rozobrať jednu menej známu výhodu slúchadiel do uší. Mnohí profesionálni hráči musia na turnajoch, v ktorých zápasia o nemalé sumy peňazí, používať slúchadlá na uši, ktoré blokujú šum a vysielajú biely šum, aby daný hráč nepočul absolútne nič okolo seba. Zvuk z hry je ale stále nejak potrebné dostať do uší a tu prídu vhod slúchadlá do uší.

creative-sound-blasterx-p5-02

Ale späť k Sound BlasterX P5. Balenie je rozhodne štýlové, malá lupa na krabici nám zblízka ukazuje jedno slúchadlo a obe slúchadlá sú v plastovom držiaku, ktorý z diaľky dodáva pocit, akoby slúchadlá levitovali. Vnútri okrem nich je aj puzdro, rôzne manuály a iné papiere, ktoré takmer nikto nikdy nečíta, náhradné silikónové náušníky troch veľkostí a 3, 5mm splitter, ktorý slúchadlá rozdeľuje na dva káble, pričom z jedného je mikrofón a z druhého slúchadlá.

creative-sound-blasterx-p5-03

To, že ide o herný model vidieť na dizajne. Farebná schéma je strieborno-červená a produkt vyzerá ako zhluk troch nábojníc. Z nich vedie poflexovaný 1,2 metrový  3,5 mm kábel, ktorý je síce dostatočne dlhý na prenášanie a počúvanie hudby s mobilom vo vrecku, na hranie to niekedy nestačí. Zišlo by sa tu aspoň jeden a pol metra. Silikónové špunty boli veľmi pohodlné a pri hraní či dlhom počúvaní hudby sme ich nemuseli znovu dávať do ucha.

creative-sound-blasterx-p5-04

Zvuk je vytváraný dvomi 7 mm meničmi, ktoré sú vytvorené tak, aby poskytli čo najlepšiu kvalitu zvuku. A naozaj tu veľmi nemáme výrobcovi čo vytknúť. Basy sú dostatočne silné, ale nie príliš. Vysoké frekvencie sú dobre vyladené a aj keď nám trochu chýba vyladenie v stredných frekvenciách, nejde o slúchadlá pre audiofilov, takže toto môžeme bezproblémovo odpustiť.

creative-sound-blasterx-p5-05

Poznatky z každodenného používania ale nie sú len pozitívne. Nevýhodou je, že keď sa kábel šúcha o oblečenie, je to dosť počuť, avšak máloktorý iný zvuk je dobre počuteľný, keďže sa výrobcovi podarilo vytvoriť pasívne rušenie okolitého šumu, ktoré nemôžeme ohodnotiť inou známkou ako jednotkou. A zmiešané pocity máme aj zo softvéru BlasterX Acoustic Engine, ktorý možno so slúchadlami použiť.

creative-sound-blasterx-p5-07

Je super, že Creative chce dať možnosť používateľovi vyladiť si zvuk podľa svojich preferencii, avšak pri každej z prednastavených hier sú basy nastavené na nule a teda si ho nemožno vôbec užiť. Dostupné nie je ani vytváranie vlastných herných módov. Mikrofón je dobrý, teda aspoň dostatočne na to, aby sa volajúci na kvalitu zvuku nesťažoval. Na komunikáciu v hrách by teda mal postačovať.

creative-sound-blasterx-p5-06

Cena slúchadiel Creative Sound BlasterX P5 je cca 60 eur. Za túto cenu ponúkajú dobrú kvalitu zvuku, štýlový a ľahký dizajn hoci nemusia sadnúť každému. Rozhodne nesadnú každému, možno aj kvôli nevýhodám, akou je napríklad zlý softvér či krátky kábel, ale aj napriek tomu ide o veľmi dobrú voľbu pre hráčov, ktorí si chcú zážitok z hudby zobrať všade so sebou.

Parametre a špecifikácie:

Veľkosť meničov: 7 mm
Frekvenčný rozsah: 10 – 23 000 Hz